Blog Laura Ciuhu

Miercuri, 16 Octombrie 2013 14:50

Reteta succesului in afaceri: Echilibrul

Asemenea organismului uman, in care – pentru a functiona armonios – interiorul, in interactiunea sa cu mediul, se adapteaza in permanenta la conditiile exterioare, organismul unei afaceri trebuie creat, dezvoltat si condus asigurandu-i-se un metabolism functional in interior, in concordanta cu dinamica mediului de afaceri exterior.
De ce aceasta paralela hiperbolizanta prin umanizarea unei notiuni atat de aride precum cea de afacere? Pentru ca, pe cei neimplicati in astfel de proiecte, cuvantul afacere ii duce cu gandul imediat – si doar – la bani. In realitate, este vorba despre OAMENI! Din pacate, o parte insemnata a celor din lumea afacerilor este orbita de catre flash-ul banilor. Si tocmai aceasta deosebire de perceptie care dicteaza atitudinea si, in final, actiunea, imparte oamenii de afaceri in ultima instanta – cea a practicii care decide rezultatul – in loosers si winners.
Deci, in ce consta echilibrul in managementul unei afaceri? Simplu: in a pune pe picior de egalitate oamenii din interior cu cei din exterior, adica pe cei care creeaza si intretin afacerea cu cei carora li se adreseaza aceasta. Sau, in termeni tehnici, focalizarea managementului asupra eforturilor dedicate angajatilor (Employee Service) sa fie cel putin egala cu cea dedicata clientilor (Customer Service); ba, chiar mai mult, prima sa fie prioritara!
Care este logica unei astfel de abordari? Este pe cat de simpla pe atat de greu de adoptat, mai ales in aceasta epoca in care BANUL s-a infipt in constiinta oamenilor, devenind noua religie a post-modernismului. Regretabil si, uneori, chiar tragic, multi oameni de afaceri realizeaza eroarea acestei rataciri pe propria lor piele, prin ratarea afacerii la care s-au inhamat cu avant si optimism.
Daca in plan relational, liantul care tine impreuna cuplul format din doua persoane are la baza un sentiment oarecare, nici relatia dintre angajat si companie nu face exceptie de la aceasta regula; iar aceasta, in ciuda faptului ca nu este vorba despre persoane. Iar explicatia este foarte simpla: o companie nu este si nici nu se rezuma la o simpla cladire, ci un organism viu, prin chiar fiintele care o populeaza. Orice antreprenor trebuie sa fie convins ca in fiecare angajat trebuie dezvoltat sentimentul apartenentei la acel grup in care-si gaseste implinirea profesionala; de aici se naste loialitatea, liantul care tine impreuna afacerea si angajatii (in cazul in care Employee Service functioneaza). Prin analogie, Customer Service urmareste fidelizarea clientilor printr-o stimulare/exploatarea intereselor/nevoilor acestora.
Din aceasta dubla orientare a eforturilor care converg inspre rentabilizarea afacerii rezulta si specificul abilitatilor necesare omului de afaceri: in planul relatiei cu angajatii sai, adica in asigurarea unui Employee Service functional, antreprenorul are nevoie de o psihologie a comportamentului individual, dublata de empatie si excelenta comunicare; in relatia cu clientii sai, este suficienta o scanare a nevoilor induse acestora prin diverse tehnici de marketing si asigurarea departamentului Customer Service cu profesionisti gata sa le satisfaca aceste nevoi.
In relatiile de cuplu circula o zicala, mai mult sau mai putin acceptata de catre barbati, dar a carei intelepciune isi are radacinile in experienta de generatii: femeia te ridica, femeia te coboara…; parafrazand, am putea zice si noi, din pozitia de antreprenori – fara sa gresim – oamenii te-nalta si tot ei te doboara… Si, repet, vorbind prioritar despre angajati versus clienti, cercul benefic – nu unul vicios – incepe si se inchide intotdeauna cu primii: investim in angajatii nostri si avem grija de ei pentru ca ei, la randul lor, au grija de clientii nostri care, in final, au grija de afacerea noastra, cumparand-ne produsele si serviciile! Ei bine, care ar fi invatamantul practic extras din aceasta axioma dictata de logica naturii umane in combinatie cu realitatea specifica lumii afacerilor ?
Este vorba despre pozitionarea mentala, de abordarea conceptuala a afacerii reflectata in managementul resurselor pe care le investim in afacerea noastra. Si aceasta se concretizeaza in echilibrul pe care trebuie sa-l realizam in bugetul alocat nu doar initierii afacerii, dar si pe tot parcursul dezvoltarii acesteia. Din pacate, rolul determinant al conceptului de Employee Service in ecuatia Angajator-Angajat-Client nu capata un sens precis in mintea celor mai multi antreprenori decat cand afacerea lor incepe sa-si piarda clientela, ca urmare a calitatii scazute a produselor sau serviciilor, cauzata la randul ei de lipsa de motivare a angajatilor nemultumiti.
Desi pare evident, unii antreprenori minimalizeaza, sau chiar nu realizeaza, ca munca angajatilor slab pregatiti, neprofesionisti este contraproductiva; pentru remedierea acestei deficiente si prevenirea unor consecinte pe masura, nu avem decat doua optiuni: prima, cooptam profesionisti, incercand sa-i grefam in organismul afacerii noastre prin adaptarea la specificul ei; a doua, cooptam amatori si ii crestem. Ambele presupun investitii in resursa umana, fiecare cu riscurile ei.
In ambele variante este vorba despre acelasi Employee Service; si nu vorbim despre partea vizibila (salarii, prime, asigurari, bonusuri etc.), ci despre procedurile si modalitatile pe care le folosim pentru a ridica nivelul calitativ al angajatilor nostri; si, in plus, grija fata de nevoile lor personale. Este vorba despre un proces transformational, de durata uneori, dar care – in ultima instanta – se reflecta in profitabilitatea afacerii noastre.
Discutam despre Employee Service ca despre o reala necesitate pentru orice fel de afacere. Si, totusi, exista antreprenori care cred ca, mai intai, trebuie sa astepte sa apara profitul pentru a-si permite sa puna in aplicare strategiile de Employee Service; asa ca, mizeaza pe cealalta componenta a afacerii: Customer Service. Dar, numai zambetul larg al angajatilor din acest departament nu aduce, el singur, castigul; orice amator poate zambi atractiv, dar – conform unui principiu din matematica aplicat si in cazul nostru – zambetul este necesar, dar nu si suficient; este nevoie de un profesionist de calitate care sa transfere ca plus valoare propria sa calitate serviciilor oferite clientilor.
In acest sens, zambetul – destul de rar in Romania – trebuie insotit de unele reguli de baza de care trebuie tinut cont pentru ca eforturile de Customer Service sa se converteasca in rezultate pozitive: anticiparea nevoilor grupului de clienti tinta; luarea deciziilor in mod rapid si eficient pentru remedierea erorilor de comunicare; rezolvarea prompta a neintelegerilor, disputelor, plangerilor, nemultumirilor, care se ivesc in mod inerent; asistenta personalizata pentru clienti si potentiali clienti (produsele si serviciile fiind orientate spre satisfacerea cerintelor acestora si – in final – croite dupa tiparul nevoile lor).
Si sa nu uitam niciodata: PROFITUL apare doar cand angajatii muncesc constant la nivel maxim de performanta, fara derapaje, iar fluctuatiile de personal in companie sunt minime.
In concluzie, reteta succesului unei afaceri consta in echilibrul obtinut din orientarea catre in afara (printr-un Customer Service dedicat fidelizarii), avand in interior un spate solid (asigurat de un Employee Service generator de loialitate).
Urmati aceasta reteta cu rabdare si perseverenta si va prevad Afaceri Prospere!

Articol publicat in Business Woman Magazine - octombrie 2013.
Puteti citi articolul si pe businesswoman.ro.




In sfarsit, am bucuria sa va anunt ca un nou proiect, la care am muncit cu drag impreuna cu intreaga mea echipa, a prins contur. Este vorba de o noua divizie a companiei LPV Proiect Consult, care va activa pe piata de Property & Facility Management, o piata exigenta, dar care in Romania este inca la inceput de drum. Sub denumirea The Next Building, aceasta noua divizie a LPV Proiect Consult SRL intra din aceasta toamna pe piata dedicata serviciilor integrate de management pentru proprietari si chiriasi, oferind pe acest segment servicii de calitate oriunde in Romania.
Asetul cu care porneste la drum ii permite acum diviziei The Next Building sa se diferentieze de la bun inceput pe piata de Property & Facility Management, iar serviciile de calitate, preturile corecte si apropierea fata de clienti sunt elemente menite sa-i asigure succesul.
The Next Building ofera servicii complete de administrare a cladirilor de birouri si centrelor comerciale, consultanta in domeniul imobiliar, inspectii necesare inaintea evaluarilor, pentru finantare sau reinnoirii asigurarilor, audituri de taxe de administrare, dar si servicii complete de intretinere a cladirilor: mentenanta tehnica, servicii de paza si protectie, curatenie, facturare chirii, taxe utilitati, servicii receptie si call center, relatia cu chiriasii, dar si cu autoritatile, pentru autorizarile si avizele necesare bunei functionari. Sunt doar cateva dintre serviciile noii divizii, oferite la cele mai inalte standarde. Totul se bazeaza pe rapoarte competente si regulate realizate pe criteriile solicitate de client, iar inspectiile sunt efectuate de echipe de profesionisti, cu instrumente speciale de masurare a indicilor vizati, care pot imbunatati eficienta functionarii instalatiilor si pot scadea costurile utilitatilor, crescand in acelasi timp confortul chiriasilor. Nu mai putin importanta este consultanta oferita proprietarilor, investitorilor si chiriasilor, incluzand si un audit al taxei de administrare a cladirii, dar si serviciile oferite investitorilor straini care doresc sa se extinda in Romania si care pot beneficia de consiliere financiar-contabila si de consilierea necesara pentru alegerea sediului, furnizorilor de servicii etc. The Next Building ofera servicii personalizate, examinand cu atentie fiecare proprietate si proiect in parte, stabilind pentru fiecare cea mai buna varianta de colaborare, oferind fiecaruia o solutie optimizata special pentru el.
Deviza noastra este Changing the Way that Properties are Managed!

www.thenextbuilding.ro




Miercuri, 18 Septembrie 2013 15:00

By LARA

Desigur, acest titlu nu va spune nimic… inca. Pentru ca, deocamdata, reprezinta doar un proiect in devenire; este unul la care m-am apucat sa lucrez doar de cateva saptamani si care va prinde viata peste alte cateva.
Unde anume veti avea ocazia sa intrati in contact cu el?... pe sticla. Si ce-i cu asta?, ma veti intreba… tot nu ne spune nimic! Ei bine, pana cand ma veti vedea pe viu in aceasta emisiune TV – difuzata de nou infiintata televiziune eSTRADA TV –, va pot deconspira Motto-ul sub care se va deschide si care va guverna emisiunea mea: Nu doar INFORMATIVA, ci si FORMATIVA!.
Cititorii fideli ai editorialelor mele au ghicit deja ca noul proiect pe sticla reprezinta, de fapt, o extensie a celui actual, de pe hartie. De aceea, este simplu de anticipat ca voi continua cu informarea cititorilor mei in legatura cu tot ce le-ar putea folosi in cariera si in viata, dar si cu temele de actualitate care preocupa societatea romaneasca. In acelasi timp, prin felul in care imi voi conduce interviurile, sper sa reusesc desecretizarea acelor mecanisme si atitudini care i-au condus la succes pe invitatii mei. Caci toti cei pe care-i voi avea ca parteneri de discutii in By LARA sunt personalitati complexe, cu experienta profesionala si de viata cu adevarat inspirationale.
In felul acesta, telespectatorii care intentioneaza sa paseasca in viata de intreprinzator, dar si cei care au facut-o deja, vor beneficia de invatamintele extrase pe parcursul emisiunii mele; si indraznesc sa afirm aceasta pentru ca intregul continut, in stransa concordanta cu desfasurarea emisiunii, tinteste spre reliefarea modelelor, dar si a standardelor de referinta ale acestora.
Modelul – in sensul inteles de mine si expus cititorilor si, mai nou, telespectatorilor mei – reprezinta in sine o LECTIE din care ne inspiram, nu pe care sa o copiem si sa ne anulam astfel sansa la UNICITATE oferita prin Gratia Divina; unicitate rezultata din combinatia dintre nativ / dat si actiune individuala, oferind lumii MINUNEA DIVERSITATII. Invatand si inspirandu-ne pentru propria evolutie, ne exercitam atat VOINTA DE ACTIUNE data de Divinitate, cat si LIBERTATEA DE EXPRIMARE castigate in democratie.
In proiectul gandit pentru TV intentionez sa raman consecventa cu misiunea asumata in BUSINESS WOMAN Magazine; iar pentru a fi mai clara: nu promovez NOTORIETATE, ci CALITATE, acordandu-i celei din urma – fie ea daruita din nastere, fie dobandita prin eforturi personale – o sansa la afirmare si succes.
Mai mult decat atat, toti stim din proprie experienta – inca de pe vremea copilariei – ca mai intai ne imaginam existenta stabilindu-ne o tinta formata din anumite repere, mai mult sau mai putin conventionale si apoi, actionam in vederea intrarii in pielea unui anume personaj, real ori doar imaginar; bineinteles, cu asteptarile impuse de particularitatile propriei noastre personalitati. Este vorba despre acele trasaturi specifice care ne caracterizeaza pe fiecare in parte, dar ne si diferentiaza in acelasi timp intre noi, influentandu-ne optiunile care ne conduc – in final – spre succes sau esec. Aparent, multi merg pe drumuri asemanatoare, folosind chiar si aceleasi retete generice mostenite/imprumutate din generatie in generatie; dar, ce face diferenta, vizibila – in ultima instanta – in rezultate, este tocmai acea substanta personala adaugata in reteta preluata de la altii.
Evident, rezultatele finale in devenirea noastra depind si de circumstantele in care avem sansa sa actionam; iar printre acestea se numara si oportunitatea de a intalni personaje pozitive, stimulatoare, oameni de la care ai ce invata.
Si, Slava Domnului!, in ciuda aparentelor create de televiziunile comerciale in ultimii 23 de ani, mai exista si romani preocupati de VALORI si de OAMENII care au nevoie de ele: cei mai in varsta pentru a se intari in convingerea lor ca sunt si trebuie sa ramana pe drumul cel bun, iar cei mai tineri pentru oportunitatea de a-si construi modele de viata si actiune bazate pe repere sanatoase.
O mana de oameni cu astfel de preocupari au avut initiativa infiintarii unei noi televiziuni (eSTRADA TV), la care am fost invitata sa ader si eu, prin realizarea emisiunii By LARA. Bineinteles, nu am ezitat, caci asemenea initiative dedicate binelui comunitatii au devenit o adevarata raritate si sunt, cu atat mai mult, deosebit de pretioase: atat pentru cei care au ce spune, cat si pentru cei interesati sa-i asculte, sa invete si sa aplice in practica, spre beneficiul lor, dar si al celor cu care interactioneaza.
M-am alaturat entuziastului colectiv intr-un proiect original, in care sper sa-mi aduc si eu o contributie nu doar in informarea, dar si in dezvoltarea personala a celor care se vor hotari sa devina telespectatori fideli ai emisiunii mele. Si cred ca-mi voi indeplini rolul, caci fiecare om de succes a avut, la randul sau, un model in viata, poate chiar un mentor sub a carui obladuire s-a dezvoltat; iar uneori chiar si-a depasit inaintasul… de ce telespectatorii nostri nu ar continua in aceasta logica a progresului?!
Trenul Vietii trece – in drumul sau DE LA NASTERE LA DEVENIRE – prin numeroase halte, in care ni ne ofera sansa de a medita (inspirati de mentori / sau modele alese) asupra noastra, dar si a asupra lumii in care traim.
Imi doresc ca By LARA sa fie o astfel de halta in viteza nebuna in care se desfasoara vietile telespectatorilor mei!

Articol publicat in Business Woman Magazine - septembrie 2013.
Puteti citi articolul si pe businesswoman.ro.





Sunt bucuroasa ca, dupa aceasta vara, plina de idei, de proiecte, de vise si de realizari, pot sa anunt lansarea LPV Consult GmbH si sa va impartasesc povestea acestei noi firme germane cu capital romanesc.
LPV Consult GmbH a venit ca o extindere fireasca a firmei LPV Proiect Consult SRL, un brand romanesc recunoscut nu numai pe piata romaneasca, ci si pe cea germana. Instruiti permanent, prin rotatie, in Germania, specialistii nostri, care sunt alaturi de dumneavoastra in orice proiect de constructii sau reamenajari, se pot mandri cu o inalta calificare, reusind sa raspunda celor mai exigente standarde europene. Iar bazele electronice de date le permit asigurarea unui service garantie si postgarantie de maxima eficienta. Am introdus in Romania rigurozitatea germana, iar acum ne pregatim sa demonstram in Germania ca am reusit sa impingem aceste standarde la cotele cele mai inalte, de aceea am infiintat o firma noua, LPV Consult GmbH, o firma germana ce urmeaza sa dezvolte noi contracte, atat pentru mai vechii clienti de pe piata germana, cat si pentru altii noi.
Pentru specialistii nostri totul incepe cu serviciul de consultanta, un serviciu competent si flexibil ce permite gasirea solutiilor optime ce corespund aspiratiilor si cerintelor factorului uman care va locui sau va folosi acel spatiu. Urmeaza proiectarea si realizarea proiectului. Iar, in final, service-ul garantie si postgarantie. Oferim toata gama de centrale termice, echipamente de climatizare si ventilatie, echipamente de dedurizare si filtrare pentru apa potabila, pentru instalatii casnice si industriale, la care - dupa instalare si punere in functiune - se asigura servicii post-vanzare prompte si de cea mai buna calitate, cu un timp minim de interventie. Oferim si toate serviciile de constructie, reparatii si finisaje, zugravire, montare faianta si gresie, reparare zidarie si tamplarie, vopsit, servicii complete aferente parchetului, montare, inlocuire, raschetare, lacuire. Sunt realizate, inlocuite, modificate sau reparate instalatiile electrice, cele de gaze, cele sanitare, precum si usi si ferestre. Specialistii nostri va stau la dispozitie cu solutiile optime pentru siguranta, confort si eficienta energetica. Putem spune ca am impus noi standarde, atat in privinta constructiilor noi, cat si in privinta reamenajarilor. Totul, rapid si sigur.
In aceasta vara, ne-am ocupat de lansarea acestui nou brand, LPV Consult GmbH. Este o bucurie ca, dupa atatea si atatea branduri straine ce au intrat pe piata romaneasca, sa reusesti lansarea unei companii romanesti pe piata germana. A fost o provocare de a da noului brand, in acelasi timp, forta si individualitatea sa proprie si de a-i asigura, totodata, si o cat mai clara legatura vizuala si de mesaj cu firma romaneasca a carei activitate urmeaza sa o extinda si sa o dezvolte in Germania.
Nasterea unui brand este un proces complex si fascinant. De la naming la crearea mesajelor cu care urmeaza sa intre in piata, a website-ului si a celorlalte elemente ce participa la crearea imaginii noului brand, trebuie parcurs un drum in care intelegerea corecta a brandului si a pietii pe care acesta va trebui sa o cucereasca trebuie sa dea continut necesarei creativitati ce guverneaza un astfel de proces. Pentru realizarea acestui proiect, noi am colaborat cu agentia Brander si in urma acestui proces putem spune ca aceasta este o munca in care este obligatorie o comunicare foarte buna cu agentia de branding, cu cei care realizeaza designul, gasesc sloganele, se ocupa de imaginea noii companii. Este o munca de echipa, in care este esentiala comunicarea adecvata si capacitatea de selectie a acelei solutii care - dincolo de originalitate - are forta, a solutiei ce va asigura noului brand o forta reala in piata in care urmeaza sa se dezvolte. Iar atunci cand noul brand urmeaza sa patrunda pe una dintre cele mai exigente piete de profil, emotiile si satisfactiile sunt cu atat mai mari. In concluzie? Noi suntem hotarati sa demonstram ca firmele romanesti serioase pot avea succes si pe atat de competitiva piata germana!

www.lpvconsult.de




Ma ocup intai de cariera sau imi intemeiez o familie? este, probabil, una dintre cele mai "arzatoare" intrebari cu care se confrunta femeile, in special la varsta adolescentei, cand sunt presate de trecerea timpului si resimt cu acuitate crescanda ca ar trebui sa-si defineasca "directia" in viata.
Din echivocul raspunsului la aceasta intrebare care, bineinteles, presupune si o decizie, nu vor iesi nici cele care opteaza pentru prima varianta, nici cele impinse de "intamplarea vietii lor" sa-si dedice primii ani "alesului inimii" si rodului casniciei lor. Mai mult decat barbatii, femeile au sentimentul ca trebuie "sa se imparta", in cazul in care nu pot opta clar pentru una dintre ele ca fiind prioritara. Si totusi, se pare ca tendinta lumii moderne este de a solicita femeile in sfera profesionala, intr-un prim plan, lasand in plan secund familia.
Eu pot afirma ca fac parte din categoria femeilor care se inscriu in aceasta tendinta, dar tocmai din aceasta postura imi permit sa ofer si o explicatie. Aparentele ar indica femeile de afaceri drept mai putin dotate cu spirit matern, spiritul practic izvorat din ratiune diminuand sentimentul de atasament specific maternitatii. Totusi, eu pot spune ca, dimpotriva, dincolo de aceste aparente exista un sentiment care influenteaza, de fapt, intreaga noastra existenta si anume RESPONSABILITATEA; desigur, intr-un procentaj diferit, la diferite persoane, deoarece oamenii sunt diferiti.
Si eu, ca orice femeie normala, mi-am dorit dintotdeauna sa-mi intemeiez o familie. Si totusi decizia mea de a intra in afaceri a fost dictata, aparent in mod paradoxal, tocmai de acest sentiment; desi tentatia numarul unu la varsta adolescentei este dictata de inima, prin care se exprima spiritul matern innascut, responsabilitatea impusa de ratiune a primat in alegerea mea. In fond, viata nu este altceva decat un sir de optiuni, indiferent care parte a organismului este mai mult implicata in luarea deciziei.
Grija pentru asigurarea unei stari materiale decente copilului meu a fost si va ramane pe primul plan. Dar nu doar atat, pentru ca nu ar fi suficient; gandul la nasterea, cresterea si educarea copilului meu insa au fost insotite si de responsabilitatea asigurarii unui mediu sanatos, material si moral, chiar din momentul "planificarii" lui. Iar cand ma refer la "sanatate fizica si morala" nu ma gandesc strict la spatiul familial, privat, ci si la spatiul comunitar in care imi voi aduce pe lume copilul. Desigur, nimeni nu poate prevedea si, ca atare, evita toate intamplarile nefericite, dar o atitudine ghidata de responsabilitate le poate minimaliza.
Acesta este motivul pentru care m-am simtit datoare sa ma implic in actiuni prin care sa transform comunitatea intr-un mediu propice nasterii si formarii viitorilor concetateni ai viitorilor nostri copii. Iar unul dintre aceste proiecte, Centrul de Excelenta Liderii Romaniei, il voi lansa chiar la sfarsitul acestui an; va fi o sansa pentru cei nascuti si, eventual, implicati in actiunile lui, dar si un proiect "cu bataie lunga", care va da o sansa copiilor nostri sa devina adevaratii lideri ai Romaniei de maine.
Daca, in urma cu o generatie sau doua, barbatii munceau "ca sa tina casa", in societatea noastra se profileaza tot mai putin femeia "de profesie casnica". Statisticile din SUA, de exemplu, aratau ca - la sfarsitul anilor ’90 - femeia contribuia la bugetul familiei intr-un procent de aproximativ 60%!?... iar aceasta ca o consecinta fireasca a optiunii a tot mai multor femei de a intra in afaceri sau de a se dedica unei cariere profesionale chiar din timpul adolescentei.
Poate fi interpretata o astfel de cifra drept un indicator al scaderii sentimentului matern? Din propria mea experienta, eu raspund: nicidecum; mai degraba, femeile au preluat mare parte din traditionala responsabilitate a barbatilor si au invatat "din mers" cum "sa se imparta" intre familie si profesie, intre viata privata si cea publica; este o dovada palpabila ca femeia este cel mai bun "manager al familiei", dotat nu doar cu responsabilitate dictata de ratiune, dar si cu spirit de sacrificiu alimentat de sentimentul matern.
Va pot spune ca femeile care aleg intai calea profesiei aduc cu ele responsabilitatea intemeierii viitoarei familii. Eu am simtit ca trebuie sa abordez afacerile in care ma implic cu gandul la familia visata. Iar aceasta responsabilitate, transferata in planul afacerilor, nu a facut decat sa adauge plusvaloare activitatii mele. Si astfel, dupa ani de munca, simt ca ma apropii de momentul in care intrebarile legate de intemeierea unei familii nu imi mai produc acea stare de nesiguranta si neliniste din adolescenta ci, mai degraba, un confort sufletesc; am inceput sa il simt ca o rasplata ce urmeaza a incununa eforturile dedicate implinirii mele si pe plan personal, intr-o logica fireasca a evolutiei mele; si, pentru ca nu m-am indepartat prea mult - in timp - de anii de scoala, imi aminteste de ceea ce auzeam prin copilarie: daca-ti faci temele, te poti duce la joaca.
Mai mult chiar, capat din ce in ce mai mult sentimentul ca temelia asezata la baza viitoarei mele familii, prin responsabilitate asumata, nu ma va pune in situatia sa aleg intre familie si cariera. Ceea ce am trait, vazut si auzit mi-a intarit convingerea ca femeile au puterea de a se dedica in extenso; iar o dovada in plus in acest sens o reprezinta marturia unei tinere mame, femeie de afaceri – Elena BRATU –, pe care v-o prezint in cele ce urmeaza.

Experiente, experiente
"Fabulous Mums” incepuse sa prinda contur in gandurile mele de cand eram insarcinata (la inceputul anului 2012), intrucat eu am fost pe toata perioada sarcinii o persoana foarte activa profesional. Practic, singura zi in care nu am fost activa a fost imediat dupa nastere, cand, in salonul postoperatoriu fiind, nu mi s-a permis sa utilizez telefonul mobil. De altfel, ma consider norocoasa ca am avut o sarcina usoara, care mi-a permis sa imi continui activitatea ca si inainte. Pe masura ce burtica incepea sa creasca, sa devina vizibila, intalneam persoane care ma intrebau: "Cat vei sta acasa dupa nastere? Cand vei intra in concediul prenatal? Stai acasa un an sau doi?”.
La toate aceste intrebari raspunsul meu era mereu acelasi: "nu imi voi intrerupe activitatea profesionala, nu voi sta acasa un an, cu atat mai putin doi; perioada pe care o voi petrece acasa, totusi, daca va fi nevoie, va fi determinata strict de starea sanatatii mele si recomandarile medicilor. Totusi, chiar si in aceasta perioada voi avea laptop-ul, telefonul mobil si voi ramane in permanenta legatura cu mediul de lucru profesional”.
Ma simt datoare, acum, sa explic putin ce inseamna viata profesionala pentru mine. In acest moment pot spune ca sunt fericita pentru ca - spre deosebire de alte persoane care spun ca vin la "munca" - eu plec de acasa cu gandul ca astazi voi realiza multe din cele pe care mi le propun; imi place enorm ce fac si ma consider norocoasa pentru ca eu chiar ma regasesc in mediul in care lucrez acum.
Reprezint o companie de consultanta, cu specializare in domeniul proprietatilor. Eu si asociatul meu de nationalitate britanica - un om deosebit, cu valori extrem de bine definite, cu principii etice care pareau ca au disparut din lumea noastra si cu o experienta de peste 40 ani in domeniul imobiliar - vom incerca sa aducem valoare pietei de servicii din Romania, prin mentinerea principiilor de etica si echitate profesionala. L-am convins pe partenerul meu sa creada in potentialul Romaniei si acum dezvoltam impreuna aceasta firma, aici, pentru a incerca sa aducem valoare tarii noastre.
Compania noastra – Lane Advisors – ofera servicii de consultanta pentru proprietari, investitori, chiriasi, de la administrare cladiri (birouri si centre comerciale), project monitoring, project management pana la audituri contractuale (service charge, fit out etc.). Ceea ce noi aducem in piata din Romania este necesarul de care avem nevoie pentru a demonstra ca si aici se pot presta servicii de calitate, bazate pe o experienta indubitabila, corectitudine si profesionalism. Probabil ca aceste cuvinte sunt rostite de majoritatea companiilor (nu neaparat in domeniul nostru), insa stim cu totii ca, in realitate, lucrurile nu stau chiar asa. Am cunoscut clienti nemultumiti de firme mari, cu renume, in care au avut incredere si care au crezut ca vor aduce un plus de valoare investitiilor lor, insa nu a fost chiar asa. Ce se trece cu vederea este faptul ca in spatele unui renume de companie stau oamenii care presteaza serviciile, si, uneori, acei oameni dezamagesc.
Oamenii sunt cea mai importanta resursa a companiilor, ei trebuie sa fie in prim-planul oricarei atribuiri contractuale: au acei oameni suficienta experienta si, mai mult decat atat, au ei principiile morale de care eu, in calitate de client, am nevoie? As putea vorbi mult despre acest subiect, insa ma opresc aici, mentionand ca Lane va incerca sa schimbe perceptia companiilor romanesti si sa scoata din dictionarul romanesc expresia: "Lasa ca merge si asa!”
Revenind la Fabulous Mums (pe scurt, FabMums), proiectul se adreseaza mamicilor (sau viitoarelor mamici) care vor ca, odata cu venirea pe lume a unui copilas, sa continue cu o viata activa atat in cariera, cat si in viata propriei familii.
Vom organiza workshop-uri si training-uri in care FabMums vor gasi tips&tricks pentru o imbinare de succes a vietii profesionale cu statutul de mamica sau viitoare mamica; pentru ca proiectul nu se adreseaza neaparat femeilor insarcinate, ci si acelora care au o cariera / un business si isi vor dori - la un moment dat - un copilas, dar isi fac griji cu privire la posibilitatea de a ramane active profesional si dupa ce vor deveni mamici. Ne dorim ca fiecare FabMum sa poata spune: "da! sunt fericita ca sunt mamica si ca sunt activa profesional!... am reusit sa imbin viata profesionala cu cea personala!”.
Stadiul proiectului nostru este urmatorul: avem logo, avem identitate, planuim lansarea (care va avea loc in perioada septembrie-octombrie 2013), avem cateva potentiale parteneriate, insa nu le facem publice pana cand nu se vor concretiza.
Ca fondatoare a FabMums, am o echipa pe care ma bazez si sunt foarte mandra de oamenii cu care lucrez in cadrul acestui proiect. Toata echipa impartaseste principiile mele si suntem siguri ca vom reusi sa lansam un concept care - intr-un final – va conduce la crearea unui stil de viata.


Mult succes, Elena! Voi fi alaturi de tine si te voi sustine pentru a implementa acest proiect.
Niciodata nu am facut o impartire a timpului meu gandindu-ma cat ar trebui sa aloc vietii personale si cat celei profesionale. Mereu ma gandesc sa fac ceea ce-mi place pentru ca eu cred ca un om de succes este acela care face in fiecare zi ceea ce-i place.

Articol publicat in Business Woman Magazine - iulie 2013.
Puteti citi articolul si pe businesswoman.ro.





Pagina 9 din 15
Te afli aici: >