Blog Laura Ciuhu

Lara Business Consulting reprezinta, fara indoiala, firma cea mai draga mie, fiind prima firma fondata de mine, in 2004, gandita si proiectata de mine, observand si fiind convinsa de aparatia unor importante oportunitati de piata. Anii ce au urmat mi-au confirmat intuitiile, firma reprezentand astazi un real succes.
In 2004, calendarul de aderare a Romaniei la U.E. devenea deja destul de clar si de ferm conturat si, odata cu el, perspectiva legata de importanta si de dificultatea accesarii unor importante fonduri de aderare si de preaderare. Subiect vital pentru dezvoltarea firmelor, atat private, cat si de stat, afaceri mici, mijlocii sau mari. In acelasi timp, accesarea corecta a acestor fonduri a reprezentat si reprezinta un factor vital de progres pentru economia romaneasca in ansamblul ei. Totodata, integrarea europeana venea cu noi provocari legate de competitivitate si, in ultima instanta, de calitatea managementului de proiect, dar si de ansamblu al fiecarei firme. Si, in fine, problema majora a ultimelor decenii, eficienta energetica si exploatarea resurselor energetice regenerabile avea sa cunoasca o noua abordare. Pentru toate acestea, devenea vitala prezenta in piata a unui know how real, a unor adevarate capacitati de consultanta. Ori tocmai aceste necesare competente reprezentau oferta cu care a aparut in contextul romanesc al anului 2004 nou infiintata Lara Business Consulting.
Problemele care au aparut in ultimii ani, legate atat de sumele infime ce au fost atrase din cadrul fondurilor nerambursabile ce ne-au fost puse la dispozitie, cat si de litigiile referitoare la modul in care au fost cheltuiti banii sau la modul in care aceste cheltuieli au fost justificate, denota inca odata importanta si dificultatea problemelor legate de fondurile nerambursabile. Ori Lara Business Consulting a reusit sa depuna spre aprobare proiecte a caror valoare depaseste 165 milioane de euro, fara sa aiba nici un proiect respins. Iar consultanta oferita de Lara Business Consulting a asigurat apoi implementarea cu succes a acestor proiecte, atat din punct de vedere al decontarii cheltuielilor, cat si, in primul rand, al eficientei propriu-zise a acestor investitii. Iar proiectele dezvoltate de noi au vizat in special Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice, mai ales in domeniul energiei regenerabile si a productiei industriale, privind atat IMM-urile, cat si intreprinderile mari, domenii pe care le-am considerat si le consider vitale pentru economia noastra.
In timp, am dobandit o vasta experienta in domeniul energiilor regenerabile, oferind servicii complete, ce includ consultanta in obtinerea tuturor autorizatiilor si a licentelor, precum si servicii de administrare si management ale noilor capacitati de producere a energiei. Caci viziunea noastra se bazeaza pe preocuparea permanenta de a construi parteneriate durabile, bazate pe incredere, profesionalism si confidentialitate, pentru valorificarea oportunitatilor, cresterea eficientei si a nivelului de dezvoltare.
Fiind membru cu drepturi depline in Asociatia Consultantilor din Romania pentru Accesarea Fondurilor Europene (ACRAFE), Lara Business Consulting lucreaza pentru un important numar de firme mai mari, inclusiv firme precum Carpatcement Holding sau IBM Romania, dar si pentru firme mai mici. Succesul s-a datorat in mare masura si urmaririi a patru directii strategice privind sprijinirea mediului de afaceri si a sectorului administrativ in vederea dezvoltarii activitatilor cu ajutorul fondurilor structurale, dezvoltarea de parteneriate cu organizatiile profesionale si, poate, mai ales, privind dezvoltarea echipei de consultanta si, implicit, dezvoltarea serviciului de consultanta, prin imbunatatirea continua a procedurilor de evaluare si procesare a informatiilor, de comunicare intre beneficiar si firma de consultanta si de spijin legislativ. Cu un personal ce cuprinde 15 angajati si 23 de colaboratori, experti achizitii, experti economico-financiari, experti intocmire studii de fezabilitate, experti management de proiect, experti piata de energie si experti piata gaze si o politica intensiva de instruire a resurselor umane, folosind cele mai moderne metode, succesul companiei nu are cum sa mire pe nimeni, noi venind cu o oferta ampla de servicii ce cuprinde consultanta si asistenta in accesarea de fonduri nerambursabile cu privire la eligibilitatea beneficiarului si a ideii de proiect, intocmirea cererii de finantare, intocmirea planului de afaceri, studii de piata si de fezabilitate, realizarea analizei economice, consilierea in etapa de contractare, privind apoi consultanta in implementarea proiectelor, care, la randul ei, vizeaza realizarea dosarelor de achizitii si coordonarea achizitiilor, intocmirea rapoartelor tehnice respectiv financiare, trimestriale si finale, intocmirea dosarelor cererilor de rambursare, dar si consultanta in afaceri si management, oferind dezvoltare de proiecte pentru producerea de energie din surse regenerabile, sprijin pentru obtinerea bonusurilor acordate pentru cei care produc energie in cogenerare de inalta eficienta, consultanta pe piata de energie si gaze, respectiv studii de piata si de fezabilitate si strategii de marketing si, nu in ultimul rand, servicii de management si administrare a unitatilor producatoare de energie din resurse regenerabile.
Este un domeniu vast extrem de important, dar si dificil, in care nu a fost usor sa dobandim excelenta, dar am reusit. Iar satisfactiile au fost si sunt cu atat mai mari. Astazi nu pot decat sa fiu fericita si mandra de faptul ca am reusit sa transform o excelenta intuitie si un vis fascinant intr-o realitate ce reprezinta, in acelasi timp, succesul atator si atator firme cu care economia romaneasca se poate mandri si, in ultima instanta, un aport semnificativ la dezvoltarea economiei noastre in acesti ani.

www.laraconsulting.ro





Marti, 30 Octombrie 2012 11:40

Drumul spre succes

Ma consider un om de succes. Si, chiar daca succesul nu m-a ametit, nu pot sa nu-l constat, sa nu-l recunosc, sa nu-l afirm... Si, intr-un asemenea context, constienta fiind ca am invatat enorm de la cei din jurul meu, ma simt datoare sa-i ajut si eu, la randul meu, pe cei care astazi sunt gata sa porneasca la drum. Este poate principalul motiv pentru care m-am hotarat sa incep acest blog, prin care vreau sa incerc sa le impartasesc si celorlalti din experienta mea. Nu ma refer la informatiile, asa-zis tehnice, pe care le obtii prin studiu si documentare, ci, mai ales, la ceea ce inveti din experienta de viata, ceea ce e mult mai greu de obtinut si de constientizat. Nu obtii nimic serios si de durata, fara studiu, fara documentare, fara munca. Dar toate acestea, chiar daca sunt necesare, nu sunt nici pe departe suficiente… Esentiala este determinarea ta, modul in care iti stabilesti un tel si stii sa-l urmaresti, sa lupti pentru el. Daca nu stii ce vrei, daca nu stii ce vrei sa devii, atunci nici nu vei dobandi nimic, nici nu vei realiza nimic. De fapt, in acel moment, poti spune, fara riscul de a gresi, ca obiectivul tau e sa devii un nimeni.
Multi asteapta o minune, minunea vietii lor, marea sansa. Destinul e un cuvant la moda. Dar destinul nu vine asa, pur si simplu, sa te poarte pe aripile lui, fara ca tu sa nu faci nimic. Drumul, destinul, succesul tin, inainte de toate, de alegerea ta, de hotararea si determinarea ta, dar si de bucuria de a lupta, de a munci pentru a parcurge acel drum, pentru a dobandi acel succes. Este aidoma modului in care un alpinist cucereste un nou pisc. Nu o face din obligatie, nu o face la intamplare, nu i se intampla sa-l cucereasca… Nu este vorba de sansa sau de intamplare, ci de pasiune, de bucurie si de enorm de multa munca. Dar nu e vorba aici de o munca silnica, ci de una entuziasta, care te implineste, prin care tu te implinesti pe tine insati, prin care tu iti fauresti destinul si nu astepti ca el sa te poarte aiurea prin viata, ratacind prin imensul labirint al acestei lumi.
Succesul nu se obtine muncind din obligatie, nu se obtine orbit de castigul de moment, ci din pasiune, din pasiunea ce te poarta spre acel succes. Obiectivul tau trebuie sa fie in stare sa te mobilizeze, sa muncesti si sa lupti pentru el, altfel, ramas doar la stadiul de vis, cu fiecare clipa ce trece, te vei indeparta tot mai mult de realizarea lui. Succesul nu vine din visare, din reverie si delasare, ci din munca, dintr-o munca grea. O munca dupa care te refaci nu prin odihna, ci tot prin munca, o munca mereu mai apriga, mai grea si mai intensa, dar tocmai prin aceasta mai plina de satisfactii. E ceea ce reprezinta adevarata odihna si recompensa pentru cel care isi doreste cu adevarat succesul si stie ca nu are cum sa-l rateze.
Sunt insa lucruri care nu se invata din carti, nu se invata pe bancile facultatii. Mai demult se spunea ca meseria se fura, nu se invata. Astazi, putem spune ca succesul si drumul ce duce spre succes nu se poate invata, el este in ultima instanta o forma speciala de a-ti trai viata. O forma ce te defineste, dar pentru implinirea careia ai nevoie de o profunda intelegere, de o imensa experienta de viata care, in cea mai mare masura, se fura sau, daca preferati, se dobandeste prin contaminare. Este ca o viziune, o viziune aparte asupra vietii. O viziune de care te poti contamina de la cei care deja o traiesc aievea prin propriul lor drum de succes.
Despre acest mod de a vedea, de a dobandi si de a trai succesul vreau sa vorbim pe acest blog.





Marti, 30 Octombrie 2012 09:03

O intalnire de exceptie

Intalnesti in viata multi oameni, insa rar persoane cu adevarat de exceptie. Si cred ca, nu numai pentru mine, intalnirea cu Andreea Marin Banica a reprezentat un astfel de eveniment cu adevarat remarcabil. Pe multi succesul ii imbata. Pentru cei puternici succesul reprezinta insa doar o poarta spre noi realizari. Pentru Andreea Marin Banica, absolventa a Facultatii de Informatica a Universitatii A. I. Cuza din Iasi, dar si a unor cursuri de specialitate in domeniul jurnalismului si al relatiilor publice la BBC, Thompson Foundation, University of South Carolina sau la Scoala Romana de Afaceri, succesul fulminant pe care l-a inregistrat in calitate de moderator si director de program, cu emisiunea Surprize! Surprize!, cel mai urmarit spectacol de televiziune timp de noua ani de zile, a reprezentat doar un nou punct de pornire spre noi si noi realizari.


Andreea Marin Banica stie foarte bine ca minunile pe pamant sunt infaptuite de "oameni minune". Ele nu apar din senin. Schimbarea nu vine de la sine, ci porneste din noi. Iar Andreea este o inepuizabila sursa de schimbare. Poate cel mai limpede s-a vazut in campania Trezeste Romania! prin care incearca si, probabil, are toate sansele sa reuseasca sa trezeasca efectiv Romania la o alta realitate, sa realizeze o demonstratie de creativitate si solidaritate, sa ne faca sa simtim din nou pierduta mandrie de a fi romani. Si totul cu o incredibila modestie, caci motto-ul ales de Andreea, citatul din William Wordsworth, Cea mai buna parte a vietii consta in maruntele, anonimele si uitatele acte de bunatate, este intr-un vizibil contrast cu spectaculozitatea realizarilor ei. Sa nu uitam ca printre nenumaratele premii obtinute de Andreea Marin Banica se numara si Medalia de Aur acordata in 2010 de juriul Salonului International de Inventii de la Geneva, premiul Cea mai buna imagine feminina la nivel international (in 2008), titlul de Cea mai buna moderatoare TV (in 2007), Premiul pentru popularitate, titlul de Cea mai sexy romanca, timp de doi ani la rand, dar si Premiul pentru Feminitate si Suflet Caritabil. Si aceasta reprezinta o recunoastere fireasca pentru ca Andreea Marin Banica nu este numai actrita, a jucat in nenumarate filme, producator al unor documentare de succes despre Cuba, Thailanda, Niger si mai ales despre Kilimanjaro, a carui escaladare a si reusit-o, nu este numai un reputat om de televiziune si de presa, director editorial al publicatiei Business Woman Magazine, un om de afaceri de succes, ci, inainte de toate, o fiinta altruista, un OM in adevaratul sens al cuvantului, caruia ii pasa cu adevarat de cei din jurul ei. Astfel, din 2006, ea este primul Ambasador UNICEF al Bunavointei pentru Romania, manager al Proiectului Scoala Mamelor, MOM UP - Retea de Centre Pilot de Consiliere a Mamelor aflate in situatii dificile de viata, de care, in doar cateva luni de la infiintare, au beneficiat peste 100.000 de mame. Dar activitatea caritabila a Andreei Marin Banica este cu adevarat inepuizabila. De la Ajuta un copil sa mearga la scoala la drepturile familiei in Republica Moldova sau la campania Zambet pentru Asia, la lupta impotriva cancerului sau impotriva discriminarii persoanelor afectate de HIV, la campanii ecologice, prodigioasa activitate umanitara a Andreei Marin Banica este cu adevarat impresionanta si asta in conditiile in care ea insasi a avut propriile probleme de sanatate. Si toate acestea nu o impiedica, ci dimpotriva o ajuta sa fie o mama si o sotie cu atat mai buna. Iar in aceste conditii nu este de mirare ca in nenumarate ocazii locul ei a fost si este alaturi de importante personalitati carora le-a luat interviuri sau cu care a realizat diferite emisiuni, precum Placido Domingo, Angela Gheorghiu, Larry Hagman, Sophia Loren, Liza Minelli, Julio Iglesias Jr., Sylvie Vartan, Beyonce si lista poate continua, caci Andreea Marin Banica si prodigioasa ei activitate sunt cu adevarat inepuizabile.
Sunt convinsa ca fiecare dintre noi avem enorm de invatat de la modul in care Andreea Marin Banica a stiut si stie sa imbine viata personala cu propriile afaceri si cu aceasta extraordinara activitate caritabila, care o recomanda drept un real exemplu de urmat.





Luni, 15 Octombrie 2012 16:24

Parteneriatul – Succes sau Esec?

Fiecare fiinta umana paseste pe drumul vietii cu o inzestrare fizica si una intelectuala. Unii dintre noi, mai putini, si cu o "zestre" materiala. Acestia sunt, din punctul meu de vedere, si poate paradoxal pentru perceptia materialista actuala, niste "ghinionisti" pentru ca nu vor putea simti cu adevarat succesul.

Scopul primordial al oricarui individ este cum sa-si amplifice, cum sa-si puna in valoare aceasta tripla zestre de inceput. Este ca in pilda biblica cu talantii de aur pe care unul a stiut sa-i inmulteasca, iar altul i-a ingropat fara sa-i valorifice.
Dar in ce masura poti sa valorifici de unul singur cei trei talanti de aur, respectiv mintea, forta fizica si avutia proprie? Aici apare pentru prima data nevoia unui partener; dar de unde-l iei, cum il alegi, ce calitati sa aiba, ce defecte sa nu aiba?
Se spune ca suntem media oamenilor din jurul nostru. De aceea, alegerea partenerului de afaceri ar trebui sa fie pentru fiecare un proces de lunga durata bazat pe numeroase si diverse criterii de selectie pentru a fi siguri ca nu gresim, pentru a fi siguri ca putem construi alaturi de omul pe care l-am ales ca fiind partenerul nostru.
Fundatia parteneriatului in business, ca si a tuturor relatiilor interumane, este caracterul. Pe aceasta fundatie fiecare individ isi dezvolta calitatile personale care ar trebui sa-l faca "eligibil" pentru a deveni la un moment dat partener intr-o afacere. In aceasta logica, posibila lipsa de caracter reprezinta calea sigura spre esecul parteneriatului. Exista studii care arata ca 90% dintre toate greselile facute de parteneri sunt greseli de caracter si consecinte ale lipsei de incredere.
Sunt convinsa ca multi dintre noi ne-am intrebat cine ar trebui sa fie partenerul meu de afaceri?, iar raspunsul a sunat cam asa: Omul care te intelege, care iti stie cel mai bine slabiciunile, dar si punctele forte; omul cu un caracter ireprosabil care nu te va trada niciodata; omul care ar trebui sa te puna cel mai bine in valoare, omul de care se leaga sperantele tale de succes, poate uneori un "mic Dumnezeu" al tau in care crezi cu tarie, care iti va intelege orice problema; omul pe care il simti langa tine, in fata ta si in spatele tau. Pe scurt, omul care simte cel mai bine pulsul vietii tale.
Experienta mea m-a facut sa inteleg ca alegerea partenerului de business se dovedeste de cele mai multe ori mai grea decat alegerea partenerului de viata, si tot experienta m-a invatat ca performanta atinsa intr-un parteneriat este incomparabil superioara celei solitare, cand lupti de unul singur. Pare sa se inchida un cerc din care nu poti sa iesi daca iti doresti sa performezi in business. Desi este foarte greu, desi pare o utopie, totusi, pana la urma, unii dintre noi reusim sa ne gasim partenerul potrivit. M-am intrebat care sa fie secretul acestui succes, reusesc oare acesti invingatori sa-si foloseasca instinctele atat de bine incat sa-si gaseasca partenerul ideal, este o chestiune de noroc ori de destin sau este altceva?
Ce am constatat pana acum este faptul ca aproape toate parteneriatele – in business, arta, muzica, literatura – esueaza cu mult inainte de a-si fi atins maximul, devenind simple colaborari pe perioada determinata, desi atunci cand plecam la drum alaturi de partenerul nostru gandim amandoi o relatie pe termen lung, poate chiar pe viata.
Unul dintre criteriile care asigura succesul partenerilor il reprezinta punctul comun de inceput al parteneriatului. Dupa acest moment intra in joc calitatile personale care in mod normal ar trebui sa fie complementare pentru a asigura un echilibru si o armonie in cadrul parteneriatului. Un alt element important este si "viteza de deplasare" a fiecaruia. De regula, unul va alerga mai repede, iar celalalt mai incet, creandu-se in timp, de cele mai multe ori, o distanta intre parteneri, iar aceasta distanta nesesizata si neremediata la timp va conduce in final la ruptura. Prin reflex, aproape invariabil, noi, ca oameni, incercam sa gasim un vinovat si atunci apare intrebarea: Este vinovat cel care alearga prea repede sau celalalt care nu reuseste sa mentina ritmul? Un raspuns la aceasta intrebare este aproape imposibil de dat si un vinovat nici nu cred ca ar trebui sa existe. In fond, fiecare dintre noi este responsabil in egala masura in cadrul unui parteneriat. Din nefericire, resortul nostru interior este diferit. Ca urmare, comportamentul si performanta fiecaruia sunt diferite.
Cand realizezi ca ti-ai gasit partenerul potrivit, totul incepe sa capete sens in activitatea ta profesionala, incepi sa stii directia. In fiecare zi te simti in siguranta constientizand ca exista langa tine omul cu "puteri supranaturale" care te va ajuta sa rezolvi orice problema. Pentru ca el reuseste sa te puna in valoare, esti din ce in ce mai bun, incepi sa-ti valorifici la maximum potentialul. Impreuna reusiti sa aduceti valoare adaugata companiei, sa o pozitionati la un alt nivel competitional.
Paradoxal, dezechilibrele din cadrul parteneriatului incep sa apara odata cu rezultatele, ca o consecinta a faptului ca partenerului tau i se pare ca ai mai multa putere decat el. De cele mai multe ori, cauza acestei repozitionari o reprezinta invidia, unul dintre sentimentele care sunt cel mai greu de stapanit.
Din cauza unor lacune ale propriului sau caracter, el ajunge sa te suspecteze de rea-credinta in acapararea puterii in cadrul parteneriatului. Tocmai de aceea ii este greu sa accepte ca tu ai reusit sa castigi puterea prin propriul comportament care inspira incredere si respect. Acesta reprezinta momentul care, daca nu este bine gestionat, conduce in mod sigur la esecul parteneriatului. Totul se prabuseste, tot ce parea real devine ireal. Incep reprosurile, incepe lupta si, in scurt timp, fiecare tinde sa mearga pe propriul drum, crezand ca el are dreptate, ca el este cel mai bun. Este momentul in care ambii parteneri incep sa perceapa parteneriatul ca pe o competitie, desi, la momentul intrarii in aceasta relatie, fiecare si-a asumat sa puna in valoare calitatile celuilalt pentru a forma o echipa de succes.
De ce oare mereu se intampla acelasi lucru? Ce urmeaza dupa? Cine a avut dreptate? Sunt intrebari la care numai timpul, cel mai bun prieten si cel mai rau dusman, poate sa raspunda.
Astazi sunt aici pentru ca am invatat atat din succesul, cat si din esecul parteneriatelor pe care le-am avut si cred cu tarie in continuare ca drumul spre reusita nu este posibil decat intr-un parteneriat.

Articol publicat in Business Woman Magazine - 15 octombrie 2012.
Puteti citi articolul si pe businesswoman.ro.






Duminica, 20 Mai 2012 16:24

Tineri manageri de top - Laura Ciuhu

Laura Ciuhu este implicata in conducerea si administrarea a sase firme din cele mai variate domenii de activitate: consultanta de afaceri, servicii medicale, finante si contabilitate, fonduri europene sau energie verde.

A venit de la Targu-Jiu, dorind sa devina profesoara de matematica. N-a fost sa fie, pentru ca a terminat Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune din ASE. A lucrat inca din timpul facultatii si, imediat dupa terminarea studiilor, a devenit director economic la Ralcom Exhibitions SRL. Dobandeste rapid expertiza, devenind expert contabil, expert evaluator, auditor si consultant fiscal, iar in 2004 infiinteaza propria companie, Lara Business Consulting, specializata atunci in consultanta fiscala sau financiara, management si contabilitate. In timp a creat, in cadrul companiei, departamente pentru consultanta in accesarea de fonduri nerambursabile si pentru dezvoltarea de proiecte de producere a energiei regenerabile. In prezent, este actionar in sase firme; cel mai recent proiect este clinica Lara Life Med, proiect la care colaboreaza cu Mednord Klinik din Munchen. Orasul german a devenit, spune Laura Ciuhu, o a doua casa pentru energia pozitiva pe care o degaja. Ii place sa citeasca, in timpul liber, carti de dezvoltare personala, face sport, mananca sanatos si bea trei litri de apa zilnic. Si crede ca un lider trebuie sa se bucure de increderea echipei sale, sa fie optimist, sa nu neglijeze disciplina si sa se raporteze la valorile universale ale respectului, bunei-cuviinte si recunostintei.

Laura Ciuhu
Lara Business Consulting SRL
Functie: director general
Varsta: 35 de ani
Cifra de afaceri 2011: 4 mil. euro
Angajati: 70

Articol publicat de Business Magazin - Tineri manageri de top – mai 2012.




Pagina 14 din 15
Te afli aici: >